Microsite

Microsite, rovněž nazývaná minisite či weblet, je webdesignerským názvem pro speciální malý web, fungující jako doplněk hlavní webové prezentace. Většinou jsou používány k prezentování specifického okruhu informací – ať již článků (nekomerčně) či společností nebo produktů (komerčně).

Na microsite může odkazovat hlavní prezentace anebo může být microsite od hlavní prezentace úplně oddělena – např. odlišným grafickým provedením, ovládáním, záměrem, cílovou skupinou atp. Hlavní rozdíl microsite oproti hlavní prezentaci je její účel a soudržnost skupiny informací oproti širokému rozsahu hlavní prezentace (např. firemního webu).

Microsites mohou být použity jednak k soukromým, ale také k čistě komerčním účelům. A to k detailnímu popisu produktu, služby či celé společnosti, zvýraznění televizní či rádiové reklamní kampaně, k propagaci interaktivní soutěže (tzv. Advergaming); výjimkou není ani bohatý textový doprovod či podpora produktu nebo např. popis nové technologie. Microsite může např. zvýraznit nový produkt od stávající nabídky, naplno demonstrovat jeho přednosti a zaměřit se na jeho komplexní propagaci, jelikož v konkurenci ostatních produktů by mohl být v rámci prezentace méně vidět. Např. výrobce automobilů může prezentovat nový hybridní vůz a podporovat prodej prostřednictvím microsite zaměřené na popis výhod hybridních technologií.

 Microsites mohou záměrně obsahovat množství klikatelných klíčových slov a kontextové reklamy (Pay Per Click či PPC) a být tak vytvářeny právě za účelem vydělat peníze na reklamě. Microsites jsou s podobným účelem vytvářeny také k udržování tématického okruhu bohatého na klíčová slova se záměrem získat vysoké hodnocení internetových vyhledávačů díky správně zvolenému uživateli vyhledávanému obsahu.